Brussel Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Gio & Chris Polo van Gelder - WaarBenJij.nu Brussel Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Gio & Chris Polo van Gelder - WaarBenJij.nu

Brussel Las Vegas

Door: lvhwbh

Blijf op de hoogte en volg Gio & Chris

20 September 2010 | Verenigde Staten, Las Vegas

Een goede dag allemaal, zo de vakantie is begonnen, hoop dat jullie het leuk vinden dat we een dagboek bij houden we zullen ons best doen om het een leuk en mooi dagboek te maken met veel verhalen, foto's en misschien wat filmpjes erbij.

Naar een bijna slapeloze nacht van zaterdag op zondag om 06:00 vertrokken naar Brussel, William die ons dit jaar weg heeft gebracht stond al klaar voor zijn deur dus konden we meteen door rijden.

We waren om 07:20 in Brussel dus goed door kunnen rijden, naar een snel en kort afscheid naar binnen gegaan, onze koffers afgegeven en door de douane, gelukkig was de nieuwe aanvraag van de ESTA goed, want anders mag je niet mee!
Wij hebben deze aangevraagd nog voor dat je er voor moest betalen. ($14 pp voor 2 jaar) Het is niet veel maar toch, zijn we Nederlanders of niet!

Om 08:10 nog ff 2 broodjes en 2 koffie gekocht, dat is dan met een prijskaartje €13,95 maar ja de vakantie is begonnen dus doen we dat maar. :)

Nu was het wachten want je moet met deze vluchten toch 3 uur voor dat het vliegtuig vertrekt aanwezig zijn, en omdat we pas om 10:45 de lucht in gingen was dat best wel lang!
We konden pas om 09:45 instappen, we kregen al te horen dat het niet zo druk zou worden in het vliegtuig DUS plaatsen kiezen!

De controlepost was dit jaar weer iets rustiger als andere jaren we konden onze schoenen gewoon aan houden dat was andere jaren wel anders, gelukkig maar dat ze iets soepeler worden.

Wel moesten ze even in mijn tas kijken er was iets wat ze niet goed konden zien op de scanner, dat waren zakjes los geld. Geen problemen veder. :)

Toen moesten we weer ff wachten voordat we het vliegtuig in konden en ja hoor we konden kiezen, hebben we maar 3 stoelen gepakt voor ons 2tjes, met een vertraging van 5 min zijn we vertrokken naar Philadelphia waar we naar 8 uur en 30 min landen.(normaal 8:40) 10 min sneller, dat maakt die 5 min weer goed! :)

Toen we pas in het vliegtuig zaten hadden we wat slaap maar als ze die airco aan zetten wordt je wel weer wakker!

We hebben lekker eten op dit was een soort van stoofvlees met aardappelpuree met erwtjes en worteltjes en extra groenten (waar wij de naam niet van weten) :) maar het smaakte goed!

In Philadelphia aangekomen was het 19:20 Nederlandse tijd 13:20 lokale tijd daar hadden we een overstap van 2 uur en 25 min voordat we veder gingen naar Las Vegas. Ik moest toch ff apart voor dat los geld dat ziet er op die scanners toch niet goed uit. :)
Wel even nog een pizza naar binnen gewerkt en zelfs toen hadden we nog tijd genoeg ff alles opladen zoals iPhone, iPad en laptop, ja die dingen werken niet zonder stroom.

Deze vlucht die duurde 5 uur en 21 min, ja ja je moet er wel wat voor over hebben voor een vakantie Las Vegas!

Zo geland in Vegas om 18:00 (38graden), dit keer ging het niet zo snel met de koffers omdat er 2 andere vluchten voor ons waren en die gingen voor dus wij moesten wel wachten (balen) en naar een goed 45min kwamen dan toch de koffers.
Wij snel naar de shuttlebus om ons naar de auto verhuur te brengen, nou we hadden rustig aan kunnen doen de auto's moesten nog eerst gewassen worden denken wij, bij dollar mag je niet zelf de auto kiezen zoals bij Alamo.

En daar kwam de verhuurder met onze auto voor de komende tijd een zwarte cabriolet Ford Mustang wat een bak echt gaaf! Als ik foto's heb gemaakt zet ik ze er meteen op!

Wij lekker over de strip naar het hotel gereden daar ons ingecheckt toen we bijna klaar vroegen we toch naar een upgrade van kamer, ze vertelde eerst dat het 20 dollar per dag zou gaan kosten dat is toch bestel wel veel voor de dagen dat wij er zijn dus wilden wij dat niet, toen vertelde zij dat ze wel iets kon regelen en kregen wij de upgrade :) is toch wel lief.

Toen we eindelijk op ons kamer waren was het in Nederland 06:00uur (21:00 LV tijd) we waren bek af meteen alles uitgepakt nog even gaan eten en toen gaan gaan slapen en net om 07:30 (16:30 NL tijd) Las Vegas tijd wakker.
Meteen even dit verhaaltje af maken toen wassen, aankleden een gratis wifi spot zoeken en dit uploaden :)

Sorry Raymon dat ik je niet een sms'je heb gestuurd het was te laat voor ons :)

Groetjes xxx Giovanni & Christel
Ps we hebben nu het andere telefoon kaartje er in zitten (Moederke en Antoniëtta)

• 20 September 2010 - 20:15

Tommy Antonietta:

nou nou das een heel verhaal!kan wel zien dat de internet voor niks is hahaha.ik zou zeggen laat het avontuur maar beginnen.en denk aan die ene euro van mij.
    tot schrijfs xxxx

• 21 September 2010 - 07:18

`hosjes:

zo toch wel lekker een verhaal hebben wij ook weer een beetje vakantie. op naar de nieuwe hotels en niet te vergeten de grote letters ben benieuwd xxx en we lezen wel weer verder

• 21 September 2010 - 16:16

De Valkies:

Ja,als je naar zo'n ver land wil dan weet je dat je een lange reis voor de boeg hebt.
    Raymon was een beetje boos,hij had naar oma Wil gebeld of jullie onderhand aan waren gekomen.
    En hij had ook een sms naar een van jullie gestuurd met de vraag of jullie zo lang vertraging hadden haha.
    Had mama al verteld dat hij zijn verjaardag 29 oktober houdt?
    Veel plezier en we volgen jullie.
    Grt De Valkies

• 11 Oktober 2010 - 18:45

Jolanda:

nou lees ik pas dat jullie een lange vermoeide reis hebben gehad, een mooi verhaal hebben jullie er van gemaakt.

gr jolanda